Modificări fiscale implementate de OG 6/2026
La data de 30 ianuarie 2026 a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 77 Ordonanța nr. 6/2026 pentru completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum și unele măsuri fiscal-bugetare.
Printre modificările aduse de Ordonanță se numără:
1. Măsuri referitoare la sediile secundare
• Contribuabilul/Plătitorul care are organizate mai multe sedii secundare ca plătitoare de salarii și de venituri asimilate salariilor pe raza teritorială a aceleiași unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale, are obligația să desemneze unul dintre aceste sedii secundare ca sediu secundar desemnat.
• În cazul contribuabilului/plătitorului care are organizate și/sau înregistrate fiscal mai multe sedii secundare ca plătitoare de salarii și de venituri asimilate salariilor, acesta are obligația ca, până la data de 30 iunie 2026, inclusiv să notifice organul fiscal competent sediul secundar desemnat, precum și toate sediile secundare de pe raza aceleiași unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale.
• Se suspendă aplicarea sancțiunilor pentru nedepunerea declarațiilor de înregistrare a sediilor secundare existente, până la 30 iunie 2026.
2. Eliminarea regimului special pentru contribuabilii care înregistrează cheltuieli cu entități afiliate care nu sunt înființate/constituite și nu au locul conducerii efective în România
• Se elimină plafonul de 1% pentru deductibilitatea cheltuielilor înregistrate de contribuabilii cu cifra de afaceri de sub 50 milioane euro în relația cu entități afiliate care nu sunt înființate/constituite și nu au locul conducerii efective în România.
• Contribuabilii plătitori de impozit de profit vor urma regimul comun aplicabil deductibilității pentru determinarea rezultatului fiscal începând cu trimestrul I al anului 2026 sau pentru determinarea rezultatului fiscal al anului 2026, după caz.
3. Prorogarea termenului pentru utilizarea sistemului RO eFactura în cazul persoanelor fizice
• Furnizorii/prestatorii care se identifică fiscal prin codul numeric personal nu au obligația utilizării sistemului național privind factura electronică RO eFactura până la data de 1 iunie 2026. În cazul furnizorilor/prestatorilor deja înregistrați, aceștia pot solicita scoaterea din sistem până la 1 iunie 2026.
• Furnizorii/prestatorii ce urmează să înceapă să desfășoare activități economice anterior datei de 1 iunie 2026 au obligația de a se înscrie cu cel puțin 3 zile înainte de acest termen.
Tax changes implemented by Government Ordinance 6/2026
On the 30th of January 2026, Ordinance No. 6/2026 was published in the Official Gazette No. 77, supplementing Law No. 207/2015 on the Tax Procedure Code, as well as certain fiscal and budgetary measures.
Among the changes brought about by the Ordinance are:
1. Measures concerning secondary offices
• Taxpayers/payers who have several secondary offices that pay salaries and income similar to salaries within the same administrative-territorial unit/subdivision are required to designate one of these secondary offices as the designated secondary office.
• In the case of a taxpayer/payer who has organized and/or registered for tax purposes several secondary offices as payers of salaries and income similar to salaries, they are required, by the 30th of June 2026, to notify the competent tax authority of the designated secondary office, as well as of all secondary offices within the same administrative-territorial unit/subdivision.
• The application of penalties for failing to submit declarations of registration for existing secondary offices is suspended until the 30th of June 2026.
2. Elimination of the special regime for taxpayers who record expenses with affiliated entities that are not established/constituted and do not have their place of effective management in Romania
• The 1% cap on the deductibility of expenses incurred by taxpayers with a turnover of under 50 million EUR in relation to affiliated entities that are not established/constituted and do not have their place of effective management in Romania is eliminated.
• Taxpayers paying corporate income tax will follow the common regime applicable to deductibility for determining the tax result starting with the first quarter of 2026 or for determining the tax result for 2026, as applicable.
3. Extension of the deadline for the commencement of use of the RO eFactura system for individuals
• Suppliers/service providers who identify themselves for tax purposes using their personal identification number are not required to use the RO eFactura national electronic invoicing system until the 1st of June 2026. Suppliers/service providers who are already registered may request to be removed from the system until the 1st of June 2026.
• Suppliers/service providers who are to commence economic activities prior to the 1st of June 2026 are required to register at least 3 days before this deadline.





