TAX REMINDER – Distribuirea de dividende pe baza situației financiare interimare la 31 decembrie 2025
Așa cum s-a stabilit prin Legea 141/2025, impozitul pe dividende se majorează de la 10% la 16%, începând cu sumele distribuite din 1 ianuarie 2026. Totuși, se prevede în mod expres că, pentru dividendele interimare distribuite în cursul anului 2025, impozitul nu se recalculează la regularizarea de început de 2026, ci rămâne la 10%.
Însă această precizare este valabilă pentru situațiile financiare interimare la 31 martie 2025, 30 iunie 2025 și, mai ales, 30 septembrie 2025. Situațiile financiare interimare se pot întocmi abia după terminarea unui trimestru, motiv pentru care cele la 31 decembrie 2025 pot fi făcute doar la început de ianuarie 2026, când deja se aplică impozitul de 16%.
Societățile care intenționează să distribuie dividende în baza situațiilor financiare interimare la 31 decembrie 2025 trebuie să ia în calcul faptul că impozitul datorat pentru ele va fi de 16%. Dacă se adoptă hotărâri de distribuire fix la data de 31 decembrie, pentru a (mai) beneficia de impozitul de 10%, societățile comerciale își cresc inutil riscul apariției de controverse la eventualele controale fiscale. Trimestrul 4 se încheie și se poate decide destinația profitului abia în ianuarie, moment în care automat intri sub cota de impozit pe profitul distribuit de 16%.
Este binecunoscut faptul că distribuirea profitului unei societăți sub formă de dividende se poate face atât anual (pe baza situațiilor financiare anuale) cât și trimestrial (pe baza situațiilor financiare interimare), conform legislației în vigoare.
Este bine să ținem minte faptul că pentru distribuirea de dividende interimare din 2025 firmele trebuie să facă o regularizare la început de 2026, care poate implica inclusiv ajustări la impozitul aferent. Numai pentru interimarele distribuite în 2025, cota rămâne la 10% chiar și după regularizarea din 2026.
TAX REMINDER – Distribution of dividends based on the interim financial statements as of December 31, 2025
As established by Law 141/2025, the dividend tax increases from 10% to 16%, starting with amounts distributed from January 1, 2026. However, it is expressly stipulated that for interim dividends distributed during 2025, the tax will not be recalculated during the regularization at the beginning of 2026, but remains at 10%. This clarification applies to interim financial statements as of March 31, 2025, June 30, 2025, and especially September 30, 2025.
Interim financial statements can only be prepared after the end of a quarter, which is why those as of December 31, 2025 can only be drawn up at the beginning of January 2026, when the 16% tax rate is already in effect.
Companies intending to distribute dividends based on interim financial statements as of December 31, 2025 must consider that the tax due for them will be 16%. If decisions to distribute are adopted exactly on December 31 in order to (still) benefit from the 10% tax, companies unnecessarily increase their risk of controversy during potential tax inspections.
The fourth quarter ends and the destination of the profit can only be decided in January, at which point you automatically fall under the 16% tax rate for the distributed profit.



