Noutăți fiscale aduse în materia accizelor și a caselor de marcat electronice fiscale
În data de 8 decembrie 2025, Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 68/2025 pentru modificarea și completarea Titlului VIII „Accize și alte taxe speciale” din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal și alte măsuri fiscale a fost publicată în Monitorul Oficial. Cele mai relevante modificări sunt:
• Se introduce o limitare a cantității eliberate pentru consum de țigarete în cele 3 luni anterioare unei majorări a accizei, denumită și „perioadă controlată”;
• Se introduce categoria de mici producători independenți de vinuri liniștite ca persoane plătitoare de accize, care vor avea un regim special în cazul comercializării către antrepozite fiscale;
• Se instituie o delimitare între achiziționarea de bunuri accizabile de către persoane fizice cu destinație pentru uzul propriu și cea în scop comercial, în funcție de caracterul ocazional al achizițiilor;
• Se introduc tutunul pentru mestecat și tutunul pentru uz nazal la categoria produselor cu potențial de risc redus pentru care sunt percepute accize nearmonizate;
• Se înființează Registrul electronic de evidență centralizată a sancțiunilor aplicate pentru deținerea în afara antrepozitului fiscal sau comercializarea pe teritoriul României a unei serii de produse accizabile;
• Începând cu 31 decembrie 2025, este considerată infracțiune deținerea de către orice persoană sau comercializarea pe teritoriul României a produselor care conțin tutun, destinate inhalării fără ardere, a tutunului pentru mestecat și a tutunului pentru uz nazal, fără a fi marcate sau marcate necorespunzător ori cu marcaje false, peste limitele prevăzute de lege;
• Se suspendă aplicarea sancțiunilor pentru emiterea bonurilor fiscale care nu conțin codul de identificare al beneficiarului, numărul de identificare al bonului și datele sub formă de cod QR până la data de 1 noiembrie 2026.
Tax news regarding excise duties and electronic fiscal cash registers
On the 8th of December 2025, Government Emergency Ordinance no. 68/2025 amending and supplementing Title VIII “Excise duties and other special taxes” of Law no. 227/2015 on the Tax Code and other fiscal measures was published in the Official Gazette. The most relevant changes are:
• The introduction of a limit on the quantity of cigarettes released for consumption in the three months prior to an excise duty increase, also known as the “controlled period”;
• Small independent producers of still wines are introduced as excise duty payers, who will have a special regime when selling to excise warehouses;
• A distinction is drawn between the purchase of excise goods by individuals for their own use and for commercial purposes, depending on the occasional nature of the purchases;
• Chewing tobacco and nasal tobacco are added to the category of products with a reduced risk potential for which non-harmonized excise duties are levied;
• An Electronic Registry is established for the centralized recording of sanctions imposed for the possession outside an excise warehouse or the sale on Romanian territory of a series of excisable products;
• Starting with the 31st of December 2025, it shall be considered a criminal offense for any person to possess or sell within the territory of Romania products containing tobacco intended for inhalation without combustion, chewing tobacco, and nasal tobacco, without being marked, improperly marked, or marked with false markings, beyond the limits provided by law;
• The application of sanctions for issuing fiscal receipts that do not contain the recipient’s identification code, the receipt identification number, and the data in the form of a QR code is suspended until the 1st of November 2026.





