Tax Alert – Modificări legislative în domeniul Taxonomiei UE

Tax Alert – Modificări legislative în domeniul Taxonomiei UE

Tax Alert – Modificări legislative în domeniul Taxonomiei UE

 

Pe 8 ianuarie 2026 a fost publicat Regulamentul delegat (UE) 2026/73 al Comisiei în Jurnalul Oficial al UE. Odată cu intrarea în vigoare a acestuia (la 20 de zile de la publicarea în J.O.), se simplifică cerințele de raportare în materie deTaxonomie UE.

Dintre măsurile de simplificare introduse prin Regulamentul delegat (UE) 2026/73, amintim:

• Se introduc praguri cu privire la caracterul substanțial al unei activități, precum:

◦ Se introduce un plafon de 10% din valoarea totală a KPIs – entitățile raportoare vor putea exclude activitățile economice nesemnificative financiar de la evaluarea din perspectiva Taxonomiei UE,
◦ pentru entitățile non-financiare, devine mai flexibilă raportarea cheltuielilor operaționale,
◦ în cazul entităților financiare, sunt excluși de la calculul KPI anumiți indicatori;

• Sunt simplificate cerințele de raportare, în sensul în care se pune mai mult accent pe impactul la scară largă asupra mediului față de perspectiva anterioară, unde analiza era mult mai exhaustivă;

• Sunt actualizate criteriile „Do no significant harm”, cu scopul de a le simplifica și clarifica.

Aceste modificări intră în vigoare începând cu raportarea aferentă anului 2025.

Tax Alert – Legislative changes in the field of EU Taxonomy

 

On the 8th of January 2026, Commission Delegated Regulation (EU) 2026/73 was published in the Official Journal of the EU. Once it enters into force (20 days after publication in the OJ), the reporting requirements for EU Taxonomy will be simplified.

Among the simplification measures introduced by Delegated Regulation (EU) 2026/73, we mention:

• Thresholds are introduced regarding the materiality of an activity, such as:

◦ A threshold of 10% of the total value of KPIs is introduced – reporting entities will be able to exclude financially insignificant economic activities from the EU Taxonomy assessment,
◦ For non-financial undertakings, reporting of operating expenses becomes more flexible,
◦ for financial undertakings, certain indicators are excluded from the KPI calculation;

• Reporting requirements are simplified, in the sense that there is more emphasis on the large-scale impact on the environment as opposed to the previous perspective, where the analysis was much more thorough;

• The “Do no significant harm” criteria are updated in order to simplify and clarify them.

These changes will take effect starting with the reporting for the year 2025.

Share on LinkedIn
Related Posts