Registrul de evidență fiscală în 2026: noul cadru aplicabil contribuabililor plătitori de impozit pe profit
În data de 7 iulie 2026 a fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul ministrului finanțelor nr. 808/2026 privind Registrul de evidență fiscală, prin care sunt introduse noi reguli pentru contribuabilii plătitori de impozit pe profit.
Prin actualul Ordin, sunt abrogate prevederile anterioare cuprinse în Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 870/2005 privind Registrul de evidență fiscală și este introdusă o procedură simplificată de întocmire a acestui document.
Astfel, printre modificările aduse de Ordin se numără:
• Se elimină obligația de a achiziționa contra cost Registrul de la unitățile fiscale din raza teritorială în care contribuabilul își are declarat domiciliul fiscal;
• Se elimină obligația de a păstra Registrul la domiciliul fiscal al contribuabilului;
• Se introduc prevederi privind posibilitatea de a întocmi Registrul în formă scrisă sau electronică.
The Tax evidence register in 2026: the new framework applicable to corporate income taxpayers
On the 7th of July 2026, Order No. 808/2026 of the Minister of Finance regarding the Tax evidence register was published in the Official Gazette, introducing new rules for taxpayers subject to corporate income tax.
This Order repeals the previous provisions contained in Order No. 870/2005 of the Minister of Public Finance regarding the Tax evidence register and introduces a simplified procedure for preparing this document.
Thus, among the changes brought by the Order, we find:
• The requirement to purchase the Register from the tax authorities in the jurisdiction where the taxpayer has declared their tax residence is eliminated;
• The requirement to keep the Register at the taxpayer’s tax residence is eliminated;
• Provisions are introduced regarding the option to keep the Register in written or electronic form.





