Modificări în materia impozitelor și taxelor locale
În data de 17 decembrie 2025, s-a publicat în Monitorul Oficial Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 78/2025 pentru modificarea Legii nr. 239/2025 privind stabilirea unor măsuri de redresare și eficientizare a resurselor publice și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
Printre cele mai relevante modificări aduse de această O.U.G. se numără amânarea până la data de 1 ianuarie 2027 a eliminării impozitului pe clădiri rezidențiale sau cu regim mixt deținute de persoanele juridice.
De asemenea, următoarele modificări introduse prin O.U.G. prezintă relevanță:
• Este clarificat modul de impozitare al vehiculelor hibride cu emisii de CO2 peste 50 g/km și sunt îndreptate o serie de erori ce se regăseau în forma anterioară a actului normativ;
• Termenul de adoptare pentru HCL-uri și HCGMB se prelungește până la data de 31 decembrie a anului fiscal în curs;
• Este introdusă o nouă reglementare care prevede că dacă primăriile nu își stabilesc impozitele și taxele prin HCL/HCGMB pentru 2026 până la sfârșitul lui 2025, Guvernul blochează fondurile de echilibrare și cotele din impozitul pe venit până la momentul adoptării acestor hotărâri;
• Este introdusă prevederea potrivit căreia, dacă nivelurile impozitelor și taxelor locale pentru 2026 nu sunt ajustate cu rata inflației atunci se vor aplica nivelurile maxime prevăzute de Codul fiscal, indexate anual.
Changes in local taxes and duties
On the 17th of December 2025, Government Emergency Ordinance no. 78/2025 was published in the Official Gazette, amending Law no. 239/2025 on establishing measures for the recovery and efficiency of public resources and amending and supplementing certain normative acts.
Among the most relevant changes introduced by the G.E.O. is the postponement until the 1st of January 2027 of the elimination of the tax on residential or mixed-use buildings owned by legal entities.
The following amendments introduced by the G.E.O. are also relevant:
• The taxation of hybrid vehicles with CO2 emissions above 50 g/km has been clarified and a number of errors found in the previous version of the legislation have been rectified;
• The deadline for adopting local council decisions and decisions of the General Council of Bucharest is extended until the 31st of December of the current fiscal year;
• A new provision is introduced stipulating that if local councils do not set their taxes through local council decisions and decisions of the General Council of Bucharest for 2026 by the end of 2025, the Government shall block the balancing funds and income tax rates until such decisions are adopted;
• A provision is being introduced whereby, if local tax and duty rates for 2026 are not adjusted for inflation, the maximum rates provided for in the Tax Code, indexed annually, shall apply.





