Tax alert – „Notificare referitoare la obligația de declarare și de plată a impozitului suplimentar național”

Tax alert – „Notificare referitoare la obligația de declarare și de plată a impozitului suplimentar național”

Tax alert – „Notificare referitoare la obligația de declarare și de plată a impozitului suplimentar național”

 

Se publică în Monitorul Oficial, pe 9 iulie 2025,Ordinul ANAF nr. 1729/2025 prin care se aprobă modelul formularului „Notificare referitoare la obligația de declarare și de plată a impozitului suplimentar național”.

Acesta este destinată acelor grupuri fiscale care datorează impozit suplimentar și impozit suplimentar național, conform prevederilor Legii nr. 431/2023 privind asigurarea unui nivel minim global de impozitare a grupurilor de întreprinderi multinaționale și a grupurilor naționale de mari dimensiuni.

Această Notificare se folosește pentru a desemna entitatea din cadrul unui grup fiscal care va declara și plăti, în numele tuturor entităților din grup, impozitul suplimentar național. Opțiunea acesta trebuie exercitată în termen de 6 luni de la ultima zi a exercițiului financiar de raportare, conform Ordinului nr. 1729/2025, iar depunerea acestui formular se poate face exclusiv online.

Tax Alert – “Notification Regarding the Obligation to Declare and Pay the National Top-up Tax”

 

On July 9th, 2025, Order No. 1729/2025 issued by the National Agency for Tax Administration is published in the Official Gazette. This Order approves the template for the form entitled “Notification Regarding the Obligation to Declare and Pay the National Top-up Tax.”

The form is intended for tax groups that owe the top-up tax and the national top-up tax, in accordance with the provisions of Law No. 431/2023 on ensuring a global minimum level of taxation for multinational enterprise groups and large-scale domestic groups.

This Notification is used to designate the entity within a tax group that will declare and pay the national top-up tax on behalf of all entities in the group. This option must be exercised within six months from the last day of the reporting financial year, in accordance with Order No. 1729/2025. Submission of this form can only be done online.

Share on LinkedIn
Related Posts